nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Saturday 10 March 2012

Antara Dua

So jalan mana kau nak tuju? photo at Sungai petani.. 

Dalam kehidupan kita seringkali akan terdapat dua pilihan.. Aku pun dah rasa macam hampir semua benda yang aku buat akan ada dua pilihan. Kesan pilihan nie adalah berbeza. Contoh aku chat dengan seseorang, dalam masa yang sama aku lapar (nak makan kena masak)..So aku ada 2 piihan

1. Pergi makan - bila abis makan mungkin dia akan off9 dah..

2. chating - Semestinya perut aku akan lapar.

So mana yang aku rasa terbaik? mesti la aku akan terus chat.. perut boleh je tahan.. but.. bila lagi aku nak chat dgn dia kan.. Kadang2 pilihan tidak datang 2 sahaja, malah lebih. Bagaimana kau nak uruskan dan tangani agar kau ambil pilihan yang betul? Kau perlu fikir risiko dan apa yang bakal berlaku.

Tak semua pilihan kau akan tepat. Kita hanya merancang tapi yang menentukan hanyalah tuhan. 

*Lama kan aku tak blogging.. sory to my reader.. ramai yang email aku,tanya kenapa.. sory sebab tak balas.. soalan2 korang akan aku balas.. and thank to someone yg kasi ilham nak tulis kali nie.. thank you very much.. hehe.. thank budak comel~ 

No comments: