nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Thursday 18 April 2013

Cpter 1 : Segala bermula



Disebabkan merasankan dirinya tidak di rahmati, Mie mengikut sepupunya Niko ke Jepun.. Dia ingin mempelajari ilmu tempur di sana.. Niko bercadang untuk pertemukan Mie dan gurunya Takie.. Di Jepun Mie menggunakan nama samaran sebagai Seishirou..

Namun hasratnya di tolak bermati-matian oleh Takie..

Niko di arahkan oleh Takie untuk masuk ke rumah, namuh di tinggalnya Seishirou.. Seishirou nekad tidak akan tinggalkan halaman rumah Takie walau apa pun berlaku.. Beberapa kali Seishirou menjerit meminta belas kasihan, namun sedikit pun tidak di hiraukan oleh Takie.. Niko memerhatikan Seishirou di balik jendela merah biliknya.. 

Takie tidak mahu menerimanya hanya kerana dia tidak tunduk hormat ketika mereka bertemu.. Pada golongan samurai seperti Takie.. Mereka memandang kesalahan kecil itu sebagai kesalahan besar.. 

Suasana yang sejuk ditambahkan dengan angin laut membuatkan badan Seishirou menggigil.. Sudah hampir 12 jam dia melutut di hadapan rumah Takie.. Di tambahkan lagi dengan perutnya yang lapar membuatkan badannya bertambah lemah.. 

Matahari yang menghilangkan dirinya bergantikan bulan kina muncul kembali... Seishirou masih tidak di jemput masuk.. Disebabkan tidak mahu terlepas peluangnya menjadi samurai dia tetap bertahan.. Seishirou yang hanya berpakaian singlet biru adidas membuatkannya semakin tidak dapat menahan kesejukan.. Mukanya sudah pucat lesi..

Disebabkan tidak dapat menahan keletihan dan cuaca yang sejuk.. Seishirou rebah.. setelah melafaskan ayat terakhirnya "Takai-san. Mousin wake-gozaimas (Tuan Takai. Maafkan aku ", dia pengsan pengsan di situ.. yang di dengarinya hanyalah suara Niko yang menjerit namanya berulang-ulang kali... 


No comments: