nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Monday, 11 February 2013

Hidup Kau dan Balasan


Permulaan semula.. kau yang berminat boleh la datang untuk photoshot di studio Sibling Batch deal dgn aku.. harga perhour.. tepon ja.. 017-4898146..

Kadang-kadang kita tersalah buat pilihan.. Dalam percintaan.. Benda yang paling sukar di fahami.. Kau ataupun aku mungkin pernah mencintai seseorang yang sayangkan orang lain.. Cinta tu tak buta.. Tapi orang yang bercinta itu yang buta.. Sanggup bekorban apa saja untuk membahagiakan orang yang tercinta.. Juga sanggup berbuat apa saja untuk si dia..

Amboi tiba-tiba ja pasal cinta di situ.. hanya nak luahkan perasaan aku yang kecewa nie ja..

Kita nie kadang-kadang suka sangat buat benda bodoh.. sedangkan kita tau akibat yang kita akan hadapi..

Kalau bab mengumpat.. kalau kau buat orang yang kau target tu mesti akan benci kat kau.. Perlu ka kau nak membahan kan dia.. Dia tak kacau kau kau tak payah kacau dia.. 

SENANG

Kalau kau nak mengorat awex orang kau akan kecewa...

Kalau kau mencuri kau akan menyusahkan orang..

Kalau kau pakai seksi mungkin kau akan kena rogol...

Kalau kau minum air ketum.. awal je kuat.. lepas tu letih gila..

So semuanya yang kau buat ada kesan.. Kalau kau rasa semua nie tak da apa-apa boleh layan ja.. Cuba kau fikir benda yang lebih menakutkan..

Kalau kau buat tu semua kau akan masuk neraka.. Kalau kau tak fikirkan akhirat.. kau fikir kalau kau buat kau akan masuk penjara.. kena pukul dengan orang ka.. Apa pun fikir tuhan dulu.. Kenapa? Wei kau kena sayang tuhan .. dia bagi kau macam macam.. dia bagi kau hidup, bernafas, keluarga.. Macam-macam.. lepas tu kau tak nak sayang tuhan? Sikit pun tak terima kasih.. Tak patot..

DAh tak sayang tuhan kau menggatal pulak nak sayang orang yang tuhan buat guna power dia.. Lepas tu bila dah putus dengan Awex kau , mula nak bunuh diri la.. Mogok lapar la.. siksa diri la.. Kenapa macam tak da orang lain dah.. 

Kenapa orang selalu buat benda tak elok.. aku pun tak faham.. sebelum buat kau mahupun aku tak fikir pun.. kesan dia.. elok ke tak benda yang kau buat tu..

2 comments:

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

sayang ALLAH lebih baik,takkan kecewa ;)

Aku Nescafe said...

kan.. salah sesetengah org.. sayang manusia melebihi tuhan