nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Tuesday 30 September 2014

Miskin Kah Kita

The hunger of the poor cannot be shared by clicking the share button
Fasting like one might

Perancangan 2014 hampir habis.. Studio gambar bersama Sibling Batch Corporation dah berjalan dengan jayanya.. Alhamdulillah.. So aku dah seorang rakan akan menjalankan satu lagi planning untuk membuka sebuah gerai makan bertemakan makan santai.. dengan Slogan MEMANG MUSIBAT.. ahahaha

Terlanjur aku posting post terbaru nih, aku nak bincangkan bagai mana kita rakyat yang kononnya bersatu padu nih nak bantu golongan yang susah.. Bak kata orang kedah .. Sembang kosong baik tak payah.. Tak gitu..

Macam kita tengok apa yang terjadi di sekitar.. Korang boleh vote sesuatu rancangan realiti TV dengan mengantar sms sebanyak RM0.50 untuk mengundi peserta kegemaran orang.. Apa kata bijak pandai kita cuba buat benda yang sama melalui proses yang sama.. cyber phone sekarang kita guna untuk donation.. tak salah dan insyallah akan mengurangkan kapasiti penduduk miskin di dalam negara.. 

Kau nak tengok rakan kau susah? Ataupun Kau nak kawan kau tengok kau susah.. sama.. saling tolong menolong akan memudahkan kita.. 

FIKIR-FIKIRKANLah

No comments: