nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Tuesday 17 April 2012

Senang Ja!!

I am Photographer -photo by- Kenapa Apit

Hari ni aku demam .. Apa pun tak boleh buat.. Tapi tetap gagah berani pergi ke tapak shoting.. Kesian aku tengok crew2 aku shoting, letih agaknya. So, hari ni aku kasi diorang balik 2 jam awal dari biasa. Lepas tu datang seorang Abang nie bertanya.. Senang je keja korang ni kan.. hari-hari main dgn camera je. Tekan ambil gambar.. Sebab aku pun tak sihat, aku pun senyum je la.. 

Aku pernah belajar macam-macam.. dalam dunia kejuruteraan? Dari elektrik, elektronik,binaan bangunan hinggalah melukis plan.. smua tu aku dah belajar.. Bagi aku memang mencabar.. Tapi kalau kau kata kerja fotografi ni mudah, memang aku sangkal. Kami bekerja untuk ambil gambar. kau bayangkan di dunia ita ada macam2 benda keliling.. kami perlu teliti walaupun sedikit kesilapan akan mencacatkan gambar.

Secara keseluruhannya, kau tak boleh kata kerja tu senang, kerja ni senang, cuba kau rasa sendiri. Kalau kau kata meniaga senang? susah juga.. kau dah kena kira untung rugi. Tak da benda senang. kau tak nak kerja? nak tido je? tu pun susah.. karang lapar tak da duit, tido pulak nanti mak kau datang kacau.. Bini apa lagi, berleter panjang la.. hahaha 

Jadi tak de kerja senang sekarang ni.. Semuanya perlukan kepakaran.. tapi yang nak jadi kerja tu teruk pula.. sebab kau yang buat teruk.. org suruh angkat bata.. kau nak angkat sekali 10 bata.. memang la susah~

Nak prromote sikit.. aku baru dapat ilham nak jual air ni.. hehehe..  kalau berminat.. kau boleh je email ke akunescafekausiapa@gmail.com

No comments: