nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Thursday 17 January 2013

smarter versus dumber

Hadiah nie sebenarnya aku nak kasi hari nie kat platonik aku tapi dia macam bz je tadi.. hehehe


Kau cuba bayangkan.. Kalau kau p tanya awex kau.. "Boleh tak nak ambil gambar u tak pakai baju".. "Lepas tu i nak upload ke dalam internet and pass kat kawan-kawan" semestinya awex kau takkan setuju.. GILA Ka APA.... Kau jangan tanya benda yang bodo.. nak buat.. buat je.. 

Aku lebih gemar bertanya "Jom kita keluar tengok wayang" dari aku kata "Awak nak tengok wayang tak?".. Kalau kau nak ajak gadis keluar.. seeloknya kau terus sebut dari bertanya..

Bagi aku, aku rasa perempuan nie sukakan lelaki yang mampu mendominasi , kasi arahan, ada ciri-ciri kepimpinan dan boleh memberi arahan dan berkuasa..

Seorang wanita/gadis akan senang hati bila kau turunkan sikit ego kau tu.. Tapi jangan la sampai tak da ego macam aku nie.. Kompem kau akan kena pijak kepala.. Serius sakit gila.. Tak da respect.. Tambah pula kalau kau dapat gadis yang tak nak mengalah.. Yang selalu maki kau ke.. Hubungan takkan kekal lama sebab sakit hati tak terkata..

Kau boleh mengalah.. Tapi bila kau bermain sesuatu yang menggunakan otak.. cuba pastikan kau menang.. Di situ kau akan menampakkkan kepandaian dan kebijaksanaan kau.. Contohnya kau bermain chess.. Jangan kalah.. tunjuk yang kau tu pandai.. Berbeza dengan kau bermain sesuatu yang menggunakan nasib ataupun skill.. contoh kau bermain dam ular ataupun kau bermain badminton..Kau saja-saja la pusing dadu tu kasi nampak bad luck ke.. kasi kau kena makan dengan ular.. Kau saja pukul bulu tangkis tu jangan kasi kena.. Gadis tu mesti akan kata kau tak pandai main sambil gelak-gelakkan kau.. berbeza dengan permainan uji minda.. kalau kau kalah.. mungkin kau akan di cop bodoh.. hahaha..



No comments: