nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Tuesday 1 January 2013

Tamat 2012 Mula 2013





Lama jugak aku tak update blog nie. Korang yang selalu baca pun mesti tertanya-tanya kenapa aku tak update kan. Jawapannya ialah aku sibuk dengan bisnes aku. hahaha. senang kan jawapan.

2012 dah pun berlalu, macam aku tengok kat atas tu semua aku shot di penghujung bulan 12. Wajah2 yang kau tak pernah tengok aku shot kan. cantik tak diorang? hahaha. tapi apa pun yang merunsingkan aku pada tahun nie adalah faktor umor.

Umor aku dah 21,

Shit,

Alih-alih dah 21, bak kata org tua-tua zaman menggatal dah habis. Zaman mengundi dah mai. Arh... RAmai dok tanya BILA NAK KAWIN? Bila eh? Ekonomi sekarang sedang ataupun makin kukuh. Nanti la bila dah jumpa yang betul2 sesuai aku kawin ye.

Bila pasal kawin nie apa aku fikir ialah mas kawin..

Sebenarnya mas kawin nie bukan nak membebankan kau ataupun aku. Tapi ia mengajar kau erti bertanggung jawab. Sebagai lelaki kau (aku jugak) akan pegang tanggung jawab yang besar. So sebelum kau pegang tanggungjawab tu. cuba kau dapatkan mas kawin dulu.

Ia membuatkan kau ada komitman, bila kau ada komitmen, benda tu jadi wajib. Nak ke tak nak kau kena buat jugak. kalau tau tak nak buat kau takkan dapat apa kau nak. Tuhan nak kau jadi orang yang berguna.

Bayangkan kalau laki tak kena bagi mas kawin. Senang je dapat perempuan tu. Semestinya lebih senang dia akan tinggalkan perempuan tu.

Masalahnya duit,

Kalau aku nak kawin sekurang-kurangnya aku kena ada 40 ribu dalam bank. Baru aku berani untuk kawin.
Tapi mana aku nak cari dalam masa sekarang nie..

serius...

Gila arh..

No comments: