nota bergerak

jika inginkan pendapat.. ataupun nak aku jadi jurufoto korang.. email ke akunescafekausiapa@gmail.com.. sebarang pertanya.. boleh terus email aku

Saturday 12 January 2013

Adil selepas di nilai

PErhatikan dan nilai.. bukan buat anggapan bersahaja..

Orang sering kali mengatakan bahawa dunia nie tak adil.. Betul ke tak adil? Kau putus cinta je kau kata tak adil.. Ape la.. Aku pun penah putus cinta.. Tapi tak pernah pula aku kata dunia ni tak adil.. Bagi aku tu asam garam kehidupan.. Di mana yang datang akan pergi.. yang ada akan hilang.. yang hidup akan mati..

Apa lagi?

Tuhan dah ciptakan dimana ada sesuatu pasti ada lawannya.. agar semuanya seimbang.. Sebagai contoh, Masin lawannya manis.. Hujan lawannya panas.. Lembut lawannya keras.. Aku ada seorang kawan yang aku panngil faz.. Gelaran yang hanya aku seorang berikan.. Aku juga ada rakan yang bernama Kuang.. Kuang nie seorang yang amat keras.. Tomboi la lebih kurang.. Faz pula seorang yang lemah lembut.. Dan hatinya mudah tersentuh..

Beza kan? Tapi kedua-duanya ada kelebihan dan juga kekurangan.. Sikap aku yang suka perhatikan tingkah laku orang membuatkn aku dapat lihat persamaan seseorang dan kelainan seseorang..

Aku dah ada Miss platonik.. walaupun baru beberapa kali keluar.. Tapi banyak aku tau pasal dia.. Setiap kali aku keluar dgn dia.. aku perhatikan tingkah lakunya.. suaranya.. even cara dia jalan, cara dia batuk, bersin, duduk, minum & makan (masa mula jumpa.. awk sedar tak?) and macam-macam lagi aku dah hafal.. secara tak sengaja..

Pemerhatian penting sebab kau nak tgok dan menilai seseorang tu.. baik dan buruknya.. kannnnnn......

2 comments:

Domo said...

betol betol betol xD

Aku Nescafe said...

hehe.. thank kerana menyokong.. hehe